Δεν είναι λίγοι εκείνοι που επισκέφθηκαν το συνεργείο τους, είτε για να φορτίσουν, είτε για να αλλάξουν μπαταρία. Αντίθετα με τα αυτοκίνητα, στα μηχανάκια οι μπαταρίες αντιδρούν …περίεργα στο κρύο και κυρίως στην παγωνιά! Τι κάνεις λοιπόν για να μην την βάζεις μπροστά… σκαστή, όταν κάνει πολύ κρύο;
Ο γενικός κανόνας είναι απλός. Όταν μια μπαταρία μοτοσικλέτας δεν φορτίζεται σωστά τότε μειώνεται η διάρκεια ζωής της και είτε το θέλουμε, είτε όχι τα πάντα στα σύγχρονα μηχανάκια, έχουν σχέση με την μπαταρία.
Ο χρόνος ζωής μιας μπαταρίας σε κανονικές συνθήκες συντήρησης είναι για τις φθηνές περίπου ο ένας με ενάμιση χρόνος και για τις ακριβές τα δύο με δυόμιση χρόνια.
Σκέψου λοιπόν τα εξής:
1. Μια 12V μπαταρία που είναι και οι περισσότερες χρειάζεται 14V τουλάχιστον για να φορτιστεί και να μην καταναλώνει τα αποθέματα της. Το δυναμό της μηχανής σου πριν τις 3.000 στροφές δε δίνει στην μπαταρία συνήθως πάνω από 12-13V άρα όση ώρα και να αφήσουμε μια μπαταρία στο ρελαντί δεν φορτίζει!
2. Σε 5000 και περισσότερες στροφές το δυναμό δίνει άνετα 14 Volt και τότε η μπαταρία μπαίνει σε κατάσταση φόρτισης. Έτσι φορτίζεται η μπαταρία, ωστόσο πρέπει η διαδικασία αυτή να διαρκέσει περίπου μισή ώρα, επομένως στην ακινησία δεν γίνεται. Για να το κάνεις, πας μια βόλτα μισάωρης διάρκειας!
3. Μια μεγάλη βόλτα, χωρίς πολλές στάσεις, βοηθάει στην φόρτιση περισσότερο παρά να πας μια διαδρομή στο κέντρο της πόλης σταματώντας συνέχεια σε φανάρια.
Για να κρατήσεις την μπαταρία σου «ζωντανή» θα πρέπει να κάνεις κάποιες διαδικασίες συντήρησης. Δες λοιπόν τι γίνεται, ανάλογα με τον τύπο της μπαταρίας που φοράει το μηχανάκι σου.
1. Ανοικτού τύπου
- Έλεγχε τακτικά, ειδικά τον χειμώνα το επίπεδο του ηλεκτρολύτη και αν το δεις πεσμένο, δηλαδή να μην υγραίνονται τα στοιχεία, τότε συμπλήρωσε με αποσταγμένο νερό.
- Φρόντιζε εξωτερικά να είναι καθαρή.
- Έλεγχε τακτικά τις επαφές για φθορά ή οξύδωση.
- Φρόντισε το σωληνάκι υπερχείλισης να μην τσακίζει.
2. Κλειστού τύπου
- Σε αυτό τον τύπο μπαταρίας δεν μπορείς να συμπληρώσεις υγρά και αν προσπαθήσεις να κάνεις «πατέντα» θα την χαλάσεις.
- Ελέγχεις τακτικά το επίπεδο ηλεκτρολύτη
- Ελέγχεις τις επαφές για οξείδωση.
Extra tip:
1. Τους χειμερινούς μήνες καλό θα είναι να χρησιμοποιείς συντηρητή μπαταρίας για να μην έχεις ποτέ πρόβλημα με την εκκίνηση όποτε την χρειαστείς. Πέρασε στη μηχανή σου, το εξάρτημα που μεταφέρει τους πόλους σε σημείο που να είναι εύκολη η πρόσβαση, ώστε να καλωδιώνεις εύκολα την μπαταρία. Μερικά μηχανάκια, όπως τα Fazer έχουν τη μπαταρία κάτω από το ντεπόζιτο, εκεί λοιπόν αυτό το εξάρτημα είναι απαραίτητο.
2. Στο χώρο που έχεις κλειδωμένη τη μηχανή σου, αν αυτό είναι δυνατόν, σύνδεσε την με το φορτιστή –συντηρητή μπαταρίας- που είναι ειδικά σχεδιασμένος ώστε να φορτίσει τη μπαταρία της μοτοσικλέτας σας για όσο διάστημα δεν χρησιμοποιείται
3. Αν δεν χρησιμοποιήσεις την μηχανή σου για περισσότερο από μήνα, βγάλε την μπαταρία και αποθήκευσε την σε χώρο κλειστό, καλά αεριζόμενο χώρο, και σύνδεσε την με έναν ειδικό φορτιστή συντηρητή.
Ο γενικός κανόνας είναι απλός. Όταν μια μπαταρία μοτοσικλέτας δεν φορτίζεται σωστά τότε μειώνεται η διάρκεια ζωής της και είτε το θέλουμε, είτε όχι τα πάντα στα σύγχρονα μηχανάκια, έχουν σχέση με την μπαταρία.
Ο χρόνος ζωής μιας μπαταρίας σε κανονικές συνθήκες συντήρησης είναι για τις φθηνές περίπου ο ένας με ενάμιση χρόνος και για τις ακριβές τα δύο με δυόμιση χρόνια.
Σκέψου λοιπόν τα εξής:
1. Μια 12V μπαταρία που είναι και οι περισσότερες χρειάζεται 14V τουλάχιστον για να φορτιστεί και να μην καταναλώνει τα αποθέματα της. Το δυναμό της μηχανής σου πριν τις 3.000 στροφές δε δίνει στην μπαταρία συνήθως πάνω από 12-13V άρα όση ώρα και να αφήσουμε μια μπαταρία στο ρελαντί δεν φορτίζει!
2. Σε 5000 και περισσότερες στροφές το δυναμό δίνει άνετα 14 Volt και τότε η μπαταρία μπαίνει σε κατάσταση φόρτισης. Έτσι φορτίζεται η μπαταρία, ωστόσο πρέπει η διαδικασία αυτή να διαρκέσει περίπου μισή ώρα, επομένως στην ακινησία δεν γίνεται. Για να το κάνεις, πας μια βόλτα μισάωρης διάρκειας!
3. Μια μεγάλη βόλτα, χωρίς πολλές στάσεις, βοηθάει στην φόρτιση περισσότερο παρά να πας μια διαδρομή στο κέντρο της πόλης σταματώντας συνέχεια σε φανάρια.
Για να κρατήσεις την μπαταρία σου «ζωντανή» θα πρέπει να κάνεις κάποιες διαδικασίες συντήρησης. Δες λοιπόν τι γίνεται, ανάλογα με τον τύπο της μπαταρίας που φοράει το μηχανάκι σου.
1. Ανοικτού τύπου
- Έλεγχε τακτικά, ειδικά τον χειμώνα το επίπεδο του ηλεκτρολύτη και αν το δεις πεσμένο, δηλαδή να μην υγραίνονται τα στοιχεία, τότε συμπλήρωσε με αποσταγμένο νερό.
- Φρόντιζε εξωτερικά να είναι καθαρή.
- Έλεγχε τακτικά τις επαφές για φθορά ή οξύδωση.
- Φρόντισε το σωληνάκι υπερχείλισης να μην τσακίζει.
2. Κλειστού τύπου
- Σε αυτό τον τύπο μπαταρίας δεν μπορείς να συμπληρώσεις υγρά και αν προσπαθήσεις να κάνεις «πατέντα» θα την χαλάσεις.
- Ελέγχεις τακτικά το επίπεδο ηλεκτρολύτη
- Ελέγχεις τις επαφές για οξείδωση.
Extra tip:
1. Τους χειμερινούς μήνες καλό θα είναι να χρησιμοποιείς συντηρητή μπαταρίας για να μην έχεις ποτέ πρόβλημα με την εκκίνηση όποτε την χρειαστείς. Πέρασε στη μηχανή σου, το εξάρτημα που μεταφέρει τους πόλους σε σημείο που να είναι εύκολη η πρόσβαση, ώστε να καλωδιώνεις εύκολα την μπαταρία. Μερικά μηχανάκια, όπως τα Fazer έχουν τη μπαταρία κάτω από το ντεπόζιτο, εκεί λοιπόν αυτό το εξάρτημα είναι απαραίτητο.
2. Στο χώρο που έχεις κλειδωμένη τη μηχανή σου, αν αυτό είναι δυνατόν, σύνδεσε την με το φορτιστή –συντηρητή μπαταρίας- που είναι ειδικά σχεδιασμένος ώστε να φορτίσει τη μπαταρία της μοτοσικλέτας σας για όσο διάστημα δεν χρησιμοποιείται
3. Αν δεν χρησιμοποιήσεις την μηχανή σου για περισσότερο από μήνα, βγάλε την μπαταρία και αποθήκευσε την σε χώρο κλειστό, καλά αεριζόμενο χώρο, και σύνδεσε την με έναν ειδικό φορτιστή συντηρητή.