Tip για να διατηρηθεί σε φόρμα η μπαταρία το χειμώνα

Alpe

Administrator
Μέλος ΔΟ
Εγγραφή
30 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσιεύσεις
6.638
Περιοχή
Πατρα
Μοτοσυκλέτα
R 1250 RT Triple Black
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που επισκέφθηκαν το συνεργείο τους, είτε για να φορτίσουν, είτε για να αλλάξουν μπαταρία. Αντίθετα με τα αυτοκίνητα, στα μηχανάκια οι μπαταρίες αντιδρούν …περίεργα στο κρύο και κυρίως στην παγωνιά! Τι κάνεις λοιπόν για να μην την βάζεις μπροστά… σκαστή, όταν κάνει πολύ κρύο;

Ο γενικός κανόνας είναι απλός. Όταν μια μπαταρία μοτοσικλέτας δεν φορτίζεται σωστά τότε μειώνεται η διάρκεια ζωής της και είτε το θέλουμε, είτε όχι τα πάντα στα σύγχρονα μηχανάκια, έχουν σχέση με την μπαταρία.

Ο χρόνος ζωής μιας μπαταρίας σε κανονικές συνθήκες συντήρησης είναι για τις φθηνές περίπου ο ένας με ενάμιση χρόνος και για τις ακριβές τα δύο με δυόμιση χρόνια.

Σκέψου λοιπόν τα εξής:

1. Μια 12V μπαταρία που είναι και οι περισσότερες χρειάζεται 14V τουλάχιστον για να φορτιστεί και να μην καταναλώνει τα αποθέματα της. Το δυναμό της μηχανής σου πριν τις 3.000 στροφές δε δίνει στην μπαταρία συνήθως πάνω από 12-13V άρα όση ώρα και να αφήσουμε μια μπαταρία στο ρελαντί δεν φορτίζει!

2. Σε 5000 και περισσότερες στροφές το δυναμό δίνει άνετα 14 Volt και τότε η μπαταρία μπαίνει σε κατάσταση φόρτισης. Έτσι φορτίζεται η μπαταρία, ωστόσο πρέπει η διαδικασία αυτή να διαρκέσει περίπου μισή ώρα, επομένως στην ακινησία δεν γίνεται. Για να το κάνεις, πας μια βόλτα μισάωρης διάρκειας!

3. Μια μεγάλη βόλτα, χωρίς πολλές στάσεις, βοηθάει στην φόρτιση περισσότερο παρά να πας μια διαδρομή στο κέντρο της πόλης σταματώντας συνέχεια σε φανάρια.

Για να κρατήσεις την μπαταρία σου «ζωντανή» θα πρέπει να κάνεις κάποιες διαδικασίες συντήρησης. Δες λοιπόν τι γίνεται, ανάλογα με τον τύπο της μπαταρίας που φοράει το μηχανάκι σου.

1. Ανοικτού τύπου

- Έλεγχε τακτικά, ειδικά τον χειμώνα το επίπεδο του ηλεκτρολύτη και αν το δεις πεσμένο, δηλαδή να μην υγραίνονται τα στοιχεία, τότε συμπλήρωσε με αποσταγμένο νερό.

- Φρόντιζε εξωτερικά να είναι καθαρή.

- Έλεγχε τακτικά τις επαφές για φθορά ή οξύδωση.

- Φρόντισε το σωληνάκι υπερχείλισης να μην τσακίζει.

2. Κλειστού τύπου

- Σε αυτό τον τύπο μπαταρίας δεν μπορείς να συμπληρώσεις υγρά και αν προσπαθήσεις να κάνεις «πατέντα» θα την χαλάσεις.

- Ελέγχεις τακτικά το επίπεδο ηλεκτρολύτη

- Ελέγχεις τις επαφές για οξείδωση.

Extra tip:

1. Τους χειμερινούς μήνες καλό θα είναι να χρησιμοποιείς συντηρητή μπαταρίας για να μην έχεις ποτέ πρόβλημα με την εκκίνηση όποτε την χρειαστείς. Πέρασε στη μηχανή σου, το εξάρτημα που μεταφέρει τους πόλους σε σημείο που να είναι εύκολη η πρόσβαση, ώστε να καλωδιώνεις εύκολα την μπαταρία. Μερικά μηχανάκια, όπως τα Fazer έχουν τη μπαταρία κάτω από το ντεπόζιτο, εκεί λοιπόν αυτό το εξάρτημα είναι απαραίτητο.

2. Στο χώρο που έχεις κλειδωμένη τη μηχανή σου, αν αυτό είναι δυνατόν, σύνδεσε την με το φορτιστή –συντηρητή μπαταρίας- που είναι ειδικά σχεδιασμένος ώστε να φορτίσει τη μπαταρία της μοτοσικλέτας σας για όσο διάστημα δεν χρησιμοποιείται

3. Αν δεν χρησιμοποιήσεις την μηχανή σου για περισσότερο από μήνα, βγάλε την μπαταρία και αποθήκευσε την σε χώρο κλειστό, καλά αεριζόμενο χώρο, και σύνδεσε την με έναν ειδικό φορτιστή συντηρητή.
 

Gasgs

Administrator
Μέλος ΔΟ
Εγγραφή
28 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσιεύσεις
14.765
Περιοχή
Kifisia
Μοτοσυκλέτα
R1200GS πρώην karatoybanos
Και μολις το διαβαζα στο FB και ελεγα να ψαχτω για κανα φορτιστη. Γιατι ενω την κινω καθε μερα και με καθε εκκίνηση κανει 18 χιλιομετρα εθνικής, επειδη την αφηνω 8 ωρες σε εξωτερικο παρκινγκ, τωρα τελευταια με τα κρυα μου κανει κολπα η Odyssey. Ετσι ελπιζω αν τη φορτισω ενα βραδυ να συνελθει.
 

JOHNGS1100

Well-Known Member
Εγγραφή
30 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσιεύσεις
1.377
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
R1100GS
Ένα άλλο tip είναι στον δυναμό. Αλλάζεις το αυτοματάκι κ ενεργοποιεί τα 14 Volt από τις πολύ χαμηλές στροφές και φορτίζει κανονικά την μπαταρία. Το έχω κάνει σε ένα παλιό αυτοκίνητο που έχω κ το βάζω εμπρος ρελαντί κ φορτίζει την μπαταρία κανονικά. Μου το έχει προτείνει ηλεκτρολόγος όταν το πήγα για συντήρηση δυναμο-μίζας. Απ' ότι μου είπε ο τεχνικός ανεβάζει πλέον 14Volt από τις 1400 στροφές ενώ πριν τις ανέβαζε από τις 2.200.
Την μπαταρία την έχω πάνω από 3 χρόνια τώρα και την κρατάει ζωντανή.
Το αναφέρω αυτό γιατί τα boxer έχουν δυναμό τύπου αυτοκινήτου, οπότε γίνεται κ σε αυτά η πατέντα.

Ένα ακόμα tip- μπορεί να είναι κ γνωστό - είναι να αφήνεις 10 δευτερόλεπτα αναμένο τον διακόπτη πριν μιζάρεις για να "ζεσταθεί" η μπαταρία..
 
Τελευταία επεξεργασία:

Al Bandy

Well-Known Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσιεύσεις
3.805
Περιοχή
Κρήτη
Μοτοσυκλέτα
R 1100 RT
Ένα άλλο tip είναι στον δυναμό. Αλλάζεις το αυτοματάκι κ ενεργοποιεί τα 14 Volt από τις πολύ χαμηλές στροφές και φορτίζει κανονικά την μπαταρία.
Το αναφέρω αυτό γιατί τα boxer έχουν δυναμό τύπου αυτοκινήτου, οπότε γίνεται κ σε αυτά η πατέντα.

Και πώς το αλλάζεις αυτό, Γιάννη? Το κάνουμε μόνοι μας ή θέλει ηλεκτρολόγο? Εγώ δεν έχω πρόβλημα γιατί έχω τραβήξει μόνιμη γραμμή ρεύματος και κάθε βράδυ κοτσάρω τον συντηρητή στην πρίζα τής μηχανής. Ούτε καλωδιάκια, ούτε σκ@τουλάκια. ΒMW, άλλη κλάση!
Αλλά δεν θα με χαλούσε να φορτίζει και από το ρελαντί όταν κινούμαι.
 

ARGI

Well-Known Member
Εγγραφή
29 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσιεύσεις
11.066
Περιοχή
Καρδίτσα
Μοτοσυκλέτα
Mια "Μαυρούλα" &
YAMAHA BW100
(Το επαγγελματικό μου...)
Thumbs UpThumbs UpThumbs Upgood post

Ερώτηση....?
Ξέρεις κανεις κανεναν καλο & φθηνό (!!!), φορτιστή/συντηρητή για τα δικας πριπρι που η κολωμπαταρια ειναι κάτω απο το ντεπόζιτο ?

Δευτερη ερώτηση.....
Σαν να πηρε το ματι μου, εναν βολτομετρο το οποιο το βάζεις στο Usb πριζακι μας, και βλέπεις τα πραγματικά Volt της μηχανής .....
Το ξερει κανεις.... ?

smilesmilesmile
 

Al Bandy

Well-Known Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσιεύσεις
3.805
Περιοχή
Κρήτη
Μοτοσυκλέτα
R 1100 RT
Thumbs UpThumbs UpThumbs Upgood post

Ερώτηση....?
Ξέρεις κανεις κανεναν καλο & φθηνό (!!!), φορτιστή/συντηρητή για τα δικας πριπρι που η κολωμπαταρια ειναι κάτω απο το ντεπόζιτο ?

Δευτερη ερώτηση.....
Σαν να πηρε το ματι μου, εναν βολτομετρο το οποιο το βάζεις στο Usb πριζακι μας, και βλέπεις τα πραγματικά Volt της μηχανής .....
Το ξερει κανεις.... ?

smilesmilesmile


Παίρνεις το ασερνικό μπριζάκι (που μπαίνει στον αναπτήρα τού αυτοκινήτου) από ένα ηλεκτρολόγο με κόστος 2-3 ευρώ. Του ζητάς να σού δώσει και λίγο καλώδιο, αν δεν έχεις, και δύο ακροδεκτάκια με ωπή (κος ξέρω ότι λέγονται) και φτιάχνεις αυτό που έφτιαξα κι εγώ (φωτό).
Κοτσάρεις τον συντηρητή στην μπρίζα τού BMW κάθε βράδυ όπως κάνω εγώ και ούτε καλωδιάκια, ούτε σέλα βγάζεις, ούτε τίποτα. Όμορφα και περιποιημένα. BMW αγόρι μου! Γι' αυτό μάς ζηλεύουν! whistle

IMG_20150108_170315 - Αντίγραφο.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:

JOHNGS1100

Well-Known Member
Εγγραφή
30 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσιεύσεις
1.377
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
R1100GS
Και πώς το αλλάζεις αυτό, Γιάννη? Το κάνουμε μόνοι μας ή θέλει ηλεκτρολόγο? Εγώ δεν έχω πρόβλημα γιατί έχω τραβήξει μόνιμη γραμμή ρεύματος και κάθε βράδυ κοτσάρω τον συντηρητή στην πρίζα τής μηχανής. Ούτε καλωδιάκια, ούτε σκ@τουλάκια. ΒMW, άλλη κλάση!
Αλλά δεν θα με χαλούσε να φορτίζει και από το ρελαντί όταν κινούμαι.

Ηλεκτρολόγο Μιχάλη. Δεν είναι ακριβός, απ ότι θυμάμαι για συντήρηση μίζας κ δυναμό μου πήρε 30 ευρώ ο ηλεκτρολόγος. Υποθέτω 2-3 ευρώ να κάνει το αυτοματάκι..
 

Al Bandy

Well-Known Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσιεύσεις
3.805
Περιοχή
Κρήτη
Μοτοσυκλέτα
R 1100 RT
Ηλεκτρολόγο Μιχάλη. Δεν είναι ακριβός, απ ότι θυμάμαι για συντήρηση μίζας κ δυναμό μου πήρε 30 ευρώ ο ηλεκτρολόγος. Υποθέτω 2-3 ευρώ να κάνει το αυτοματάκι..

Ευχαριστώ Γιάννη. Άρα μπορώ να το κάνω στο συνεργείο μου. Ασχολείται και με ηλεκτρολογικά.
 

klagenfurt

Active Member
Εγγραφή
30 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσιεύσεις
948
Περιοχή
Piraeus
Μοτοσυκλέτα
RT1150-2003, vespa cosa -1991, vespa Rally -1972, vespa U -1953
πολυ καλο και πραγματικα , πολυ χρησιμο, τωρα εξηγουνται ολα...,
στο κλεβω...!!!!!
 

giclas

Well-Known Member
Εγγραφή
30 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσιεύσεις
1.284
Περιοχή
Limassol
Μοτοσυκλέτα
HP2
Κ1100RS
r1150gs adventure
fjr 1300
Παίρνεις το ασερνικό μπριζάκι (που μπαίνει στον αναπτήρα τού αυτοκινήτου) από ένα ηλεκτρολόγο με κόστος 2-3 ευρώ. Του ζητάς να σού δώσει και λίγο καλώδιο, αν δεν έχεις, και δύο ακροδεκτάκια με ωπή (κος ξέρω ότι λέγονται) και φτιάχνεις αυτό που έφτιαξα κι εγώ (φωτό).
Κοτσάρεις τον συντηρητή στην μπρίζα τού BMW κάθε βράδυ όπως κάνω εγώ και ούτε καλωδιάκια, ούτε σέλα βγάζεις, ούτε τίποτα. Όμορφα και περιποιημένα. BMW αγόρι μου! Γι' αυτό μάς ζηλεύουν! whistle

View attachment 12957
oπα !!
δεν ξέρω αν είναι η δική σου μότο, αλά αν είναι η δικη σου θα την κάνεις λαχειο .
απο αυτα ου ξέρω η πρίζα που είναι στο ταμπλο είναι μόνο για gps και για φόρτιση τηλέφωνό και τετοιον συσκευή
για φόρτιση μπαταρίας η για να δόσης ρεύμα για σταρταρίσματα επιβάλετε να χρησιμοποιείτε η άλλη πρίζα
που είναι στο πλευρό και κοντά στη πατάρια !
το διαβασα στο μανιαλ της 1150 adventiare
 

Al Bandy

Well-Known Member
Εγγραφή
31 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσιεύσεις
3.805
Περιοχή
Κρήτη
Μοτοσυκλέτα
R 1100 RT
oπα !!
δεν ξέρω αν είναι η δική σου μότο, αλά αν είναι η δικη σου θα την κάνεις λαχειο .
απο αυτα ου ξέρω η πρίζα που είναι στο ταμπλο είναι μόνο για gps και για φόρτιση τηλέφωνό και τετοιον συσκευή
για φόρτιση μπαταρίας η για να δόσης ρεύμα για σταρταρίσματα επιβάλετε να χρησιμοποιείτε η άλλη πρίζα
που είναι στο πλευρό και κοντά στη πατάρια !
το διαβασα στο μανιαλ της 1150 adventiare


Κατ' αρχάς, εμένα είναι 1100 και όχι 1150 και ούτε adventure. Εδώ και ένα-ενάμιση χρόνο περίπου εφαρμόζω αυτό το "κόλπο" όταν έχει χαμηλές θερμοκρασίες και δεν έχω κανένα πρόβλημα, αντιθέτως η μπαταρία μου είναι πάντα γεμάτη και δυνατή.
Απεναντίας, μάλιστα, αν αμελήσω να το κάνω και έχει χαμηλές θερμοκρασίες την άλλη μέρα αισθάνομαι την μπαταρία "απρόθυμη" στο πρώτο ξεκίνημα.

Και σκοπεύω να συνεχίσω να το κάνω για πολυυυύ ακόμη (αν είμαι ζωντανός wink). Α, και τώρα που το θυμήθηκα, κάτσε να κατέβω να το συνδέσω γιατί είχα σακούλες με ψώνια και το ξέχασα. big grin
 
Τελευταία επεξεργασία:

giclas

Well-Known Member
Εγγραφή
30 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσιεύσεις
1.284
Περιοχή
Limassol
Μοτοσυκλέτα
HP2
Κ1100RS
r1150gs adventure
fjr 1300
Παικτη μου καλημερα
Εγω απλος ανέφερε αυτο που διάβασαν στο μανιουαλ οταν ειχα το 1150 advntoure τωρα Όπως λες η δικιασου ειναι 1100 πολι πιθανό επιδι είναι παλιό μοτελο να μην εχει τετιο θεμα αν φορτηζεις την παταρια απο την πρίζα στο ταπλο
Καλα μίλια

Στάλθηκε από το GT-I9060I μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

orestisT

Well-Known Member
Εγγραφή
5 Σεπτεμβρίου 2014
Δημοσιεύσεις
4.424
Περιοχή
Χα'ι'δάρι Αττικής
Μοτοσυκλέτα
R1200GSA
Thumbs UpThumbs UpThumbs Upgood post

Ερώτηση....?
Ξέρεις κανεις κανεναν καλο & φθηνό (!!!), φορτιστή/συντηρητή για τα δικας πριπρι που η κολωμπαταρια ειναι κάτω απο το ντεπόζιτο ?

Δευτερη ερώτηση.....
Σαν να πηρε το ματι μου, εναν βολτομετρο το οποιο το βάζεις στο Usb πριζακι μας, και βλέπεις τα πραγματικά Volt της μηχανής .....
Το ξερει κανεις.... ?

smilesmilesmile
Ο πιό φθηνός (τον χρησιμοποιώ χρόνια) είναι αυτός απο τα Lidl 78678_ebc570882e935fab0961558ccab59e57.jpg
αλλά πρέπει να περιμένεις να τον βγάλει και να προλάβεις να πάρεις!
2ον κάτι τέτοιο ζητάς; http://moto-discovery.car.gr/parts/view/5070773/
 
Top